Monday, March 5, 2007

Att söka jobb

Nej, jag tänker INTE söka jobb, era arselpygméer! Det är mycket bekvämare att leva på socialbidrag.

Ja, jag är en parasit. Är det något att skämmas för?

Kanske om man är en kollektivistisk apa som fiser i badkaret.

Kanske om man är en centerpartist, folkpartist eller timbro-marsian.

Sök ni jobb, om ni nu gillar det så mycket. Hej, ni kan få mina timmar om ni nu älskar det så mycket!

Jag skiter i om jag får pengar för att arbeta. Med min utbildning - jag hoppade av skolan i åttan - så måste jag arbeta på flera skitjobb samtidigt för att kunna låtsas om att jag har ett liv. Jag värderar min fritid högre än att jag vill böja på ryggen och tiden för att någon apa till arbetsgivare med hårigt arsel skall kunna böja mig över för att jag kommer försent.

Om jag skulle vara ärlig skulle min arbetsansökan se ut så här.

Liksom: "Hej, jag är en kille på 27 år utan tidigare arbetslivserfarenhet, med kriminellt förflutet och en historia av psykoser. Jag har erfarenhet av att organisera illegala rave-partyn, sexorgier och dionysiska bacchanaler, men har aldrig arbetat för pengar. Oj, jag glömde att säga att jag sytt en hel del små söta kuddar när jag satt inne. Jag vet inte om det jag ser är verklighet eller inte, och jag går på piller för att slippa höra röster. Snällasnällasnälla arbetsgivaren, träng in i min röv nu och fyll mig med pengar, förnedra mig och markera för mig att jag inom ramen för ert arbetsnarkomaniska, borgerligt-fascistiska terrorsamhälle tillhör det absolut lägsta avskrädet.

Min utbildning: Jag hoppade av skolan när jag var 14 år eftersom att jag stampade en penna i rektorns lår när denne kom på mig med narkotika, och när jag satte eld på en gammal lada som inte gjorde någon nytta i alla fall.

Oh, förresten, jag är bisexuell. Så diskriminera mig nu så jag kan få ett fett skadestånd och flytta till Malibu och leva som kung på baren!"

Liberalismen säger att den utgår från individualism, men VILKA MÖJLIGHETER skulle en verklig individualist som jag ha att förverkliga mig själv i ert borgerligt-fascistiska skitsamhälle? Fram tills den dag som ni kan besvara den frågan så väljer jag att förneka er existens.

För ni finns inte.

Ni är bara skuggor på mitt medvetande, som blåser bort vid närmaste kick. Ni tror att ni företräder någonting men i själva verket lever ni i en tråkig låtsastillvaro och motiverar er usla existens med att ni är bättre än alla andra eftersom ni är liberaler.

Liberaler är liberaler av exakt samma orsak som nazister är nazister, för att kunna känna sig överlägsna andra människor och se de som inte är anpassade för konkurrensen i ett kapitalistiskt samhälle falla.

Jag är inte emot kapitalismen hälften så mycket som jag är emot er attityd. Ni eftersträvar aktivt efter en värld där alla är som ni, hämmade, svagsinta, arroganta och slipsklädda zombier som jobbar häcken av sig för att kunna bli lite bättre och känna er lite mer borgerliga gentemot parasiter som jag och vanliga arbetare.

Ja, jag tänker då inte ta något frivilligt val att städa hemma hos Johan Norberg, om inte Johan Norberg städar hemma i min svinstia.

Enda skälet för mig att ta anställning hemma hos någon borgare skulle vara att kunna sondera terrängen för att sen smyga in under natten och stjäla platt-teven.

Märk väl. Jag stjäl inte platt-teven för att jag är irrationell, utan för att bestraffa borgaren för hans (alla borgare är män, även de som saknar kuk) borgerliga attityd. Jag kommer inte att stjäla platt-teven hemma hos nån som insett sanningen, bara hos dem som upprätthåller förtryckande klasstrukturer i samhället.

Så lång tid borgaren känner sig bättre av att ha ett höglönearbete, av att ha åstadkommit att bli en slipszombie på något IT-företag, och så lång tid som samhället är uppbyggt på dessa värderingar, så kommer jag med gott samvete att skita i deras samhälle och värderingar.

Individen är en fastkedjad länk mellan arbete och kapital, mellan att vara förtryckt och att vara förtryckare.

Dags att förstöra kedjan.

Dags att skapa frihet.

Frihet är allt.

Under sann frihet kan alla individer förverkliga sig själva.

No comments: