Friday, February 23, 2007

Hej hopp konsument

Hej hopp konsument
Hej hopp hora



Vet du om att du mest troligt inte är den du skulle kunna kunna vara?
Vet du om att du mest troligt är den som systemet bestämt att du skall vara?



Du definierar dig själv med ord.

Du definierar dig själv som ålder, kön, yrke, fritidssysselsättning, samlevnadsform, yrke och inkomst.



Du identifierar dig med vad du konsumerar.

Du identifierar dig med vad du tror att du är.

Så lång tid som du gör det kommer ditt liv att vara poänglöst.

Du är bilen. Föraren är kapitalet. Vägen är kapitalismen.

Så lång tid som du inte är beredd att svälja det röda pillret, Alice, är du fast inne i Matrix, och världen styrs fortfarande av män som knullar sina egna döttrar.

Du kanske inte kan störta hela världssystemet, men du kan störta det inom dig själv. Och när det störtar samman så är du Fri.

Du äger inte den falska frihet byggd på illusioner som vanligtvis kallas för "liberal demokrati" utan du blir till vad du skulle kunna vara.



Så, vad vill jag då att du skall göra?

Jag vill att du ska gå ifrån jobbet.
Jag vill att du ska skolka ifrån skolan.
Jag vill att du ska titta på porr.
Jag vill att du ska gå och gunga.
Jag vill att du ska ta ryggsäcken och helt enkelt dra någonstans.

Jag vill att du ska göra det som dina impulser säger dig att göra.

Om du slutar att betrakta förhållandena på din arbetsplats, din titel, dina betyg eller dina överordnades titlar som något som faktiskt existerar... så slutar de existera.

Hakuna Matata.

No comments: